Wyszukiwarka
53,99 zł
Cena regularna:
59,99 zł
99,00 zł
Cena regularna:
110,00 zł
76,49 zł
Cena regularna:
84,99 zł
Producenci
Opcje przeglądania
Kategorie
Dostępność
Cena
-
od
do
Promocja
CYLINDER 125CC YX120 MIKILON APOLLO RXF MZK PITBIKE PIT GANG OPEN CROSS
166,99 zł
Cylinder 50ccm 139fmb chiński motorower 50 4T Neken Fighter Hunter Street,Moped
105,00 zł
Cylinder 70ccm 139fmb chiński motorower 50 4T, quad ATV 50 (bez głowicy)
99,00 zł
Cylinder AIRSAL 125 YAMAHA YZF-R 125 WR 125 MT 125 X-MAX 125 NICASIL
567,99 zł
Cylinder do Yamaha Majesty MKB Skyliner Malaguti Madison 125 - Średnica 53,70 mm
498,00 zł
CYLINDER GŁOWICA POWER FORCE PITBIKE 140 YX140 MRF RMT APOLLO CROSS 140 ZESTAW
558,00 zł
CYLINDER GŁOWICA zestaw PITBIKE 140 YX140 MRF RMT APOLLO CROSS 140
472,00 zł
Cylinder poj. 60ccm Motorynka Romet Ogar 205 Komar Kadet silnik 2 biegowy Tuning
139,00 zł
Cylinder tłok CROSS Pitbike 125ccm 52,4mm, sworzeń 13mm, kompletny aluminiowy
235,00 zł
Cylinder tłok CROSS Pitbike 125ccm 52,4mm, sworzeń 14mm, kompletny aluminiowy
255,00 zł
CYLINDER tłok GŁOWICA USZCZELKI PITBIKE 140 YX140 MRF RMT APOLLO CROSS 140 komplet
593,00 zł
Cylinder Tuning 182ccm Yamaha YZF R 125 MT X-MAX Malaguti X3M 4T NICASIL
565,00 zł
CYLINDER WAŁ KORBOWY USZCZELKI YX140 PITBIKE 140 CROSS MRF RMT KAYO zestaw
399,00 zł
Cylinder Yamaha XMAX / Majesty 250cc 96-03 69,00 mm - Zamiennik Yamaha 4HC-11311-00-00
278,00 zł
Cylinder żeliwny tłok uszczelki 150ccm Yamaha YBR XT TT-R 125 4T POWER FORCE TUNING
157,00 zł
Głowica do crossa PIT BIKE MRF YX140 / YX150 Apollo POWER FORCE YX140 W063 / YX150 W150
359,00 zł
Do jakich celów stworzony jest cylinder?
Cylindry do motocykli są stworzone do silników spalinowych. W spalinowych silnikach, cylindry do motocykli pojedyncze lub rozmieszczone w różnej konfiguracji, stanowią miejsce pracy tłoka lub tłoków. W cylindrze powstaje wybuch mieszanki paliwowo - powietrznej wprawiając w ruch tłoki, które napędzają wał korbowy.
Budowa cylindrów do motocykli
Silniki spalinowe dzielą się na dwa rodzaje, dwusuwowy (2T) i czterosuwowy (4T). Oba z tych silników posiadają inny cylinder. Motocykl z silnikiem czterosuwowym posiada cylinder, w którym tuleja jest jednolita. Silnik dwusuwowy posiada cylinder, w którym wykonane jest kilka kanałów, są to: kanały ssące, kanał lub kilka kanałów wydechowych oraz kanał lub kilka kanałów przepłukujących. Cylinder ze względu na rodzaj układu chłodzenia posiada różną budowę zewnętrzną. Cylinder chłodzony powietrzem, posiada zewnętrzne ożebrowanie, natomiast cylindry do motocykli chłodzone cieczą, posiadają owalną budowę zewnętrzną oraz posiadają wiele kanałów, w których krąży płyn chłodniczy.
Rodzaje odlewu, z których wykonuje się cylinder
Istnieją różnego rodzaje odlewy, z których wykonuje się cylinder. Motor wyposażony w silnik spalinowy posiada ich dwa, odlew żeliwny oraz aluminiowy. Żeliwne cylindry do motocykli posiadają żeliwną konstrukcję oraz tuleję wykonaną z żeliwa stopowego. Aluminiowe cylindry do motocykli posiadają aluminiową konstrukcję oraz tuleję wykonaną z powłoki nicasilowej.
Wady i zalety cylindrów żeliwnych oraz aluminiowych
Żeliwne cylindry do motocykli posiadają wiele zalet. W przypadku zatarcia takiego cylindra możemy wykonać szlif, dobrać tłok o odpowiednich wymiarach i dalej cieszyć się z jazdy. Drugą zaletą jest to, że żeliwne cylindry do motocykli są po prostu tańsze. Wadą cylindrów żeliwnych jest to, że gorzej odprowadzają ciepło. Aluminiowe cylindry do motocykli mają taką zaletę, że lepiej odprowadzają ciepło od żeliwnych, oraz są od nich lżejsze. Wadą tychże cylindrów jest droga naprawa w razie zatarcia. Naprawa uszkodzonej powłoki nie tyle, że jest droga, ale też problematyczna, ponieważ niewiele warsztatów podejmuje się jej naprawy. Przy prawidłowej eksploatacji, większe obciążenia wytrzymuje aluminiowy cylinder. Motocykl z aluminiowym cylindrem zapewni nam również lepsze osiągi oraz cichszą pracę.