Cena
-
od
do
Promocja
112,00 zł
Gaźnik skuter- co to takiego
Gaźniki do skuterów z definicji to urządzenie do wytwarzania odpowiedniej mieszanki paliwowo-powietrznej w silnikach spalinowych z zapłonem iskrowym. Wraz z wejściem w życie norm czystości spalin, gaźniki zastępują gaźniki elektroniczne a ostatecznie wtrysk paliwa. Gaźniki nie spełniają norm czystości spalin oraz nie dają takiej kultury pracy silnika co wtryk paliwa. A ich wrażliwość na wszelkie zabrudzenia pochodzące z paliwa powodowały częste awarie w skuterze.
Z drugiej jednak strony gaźniki do skuterów łatwe były do serwisowania i tuningowania skuterów.
Gaźniki do skuterów 2T oraz 4T
Do chińskich skuterów z silnikiem 4 suwowym mamy tylko jeden gaźnik do skutera. Możliwa jest tylko różnica w wielkości przepustnicy w gaźniku lub czy gaźnik do skutera jest wyposażony w pompkę przyśpieszenia. Podobnie jest z gaźnikami do skuterów 2 suwowych, występuje tylko jeden rodzaj dla skuterów chińskiej produkcji. Dla markowych pojazdów gaźniki zawsze dobieramy po marce modelu i roczniku.
Gaźnik skuter-budowa
Gaźnik do skutera zbudowany jest z korpusu, komory pływakowej z dysz w gaźniku odpowiadających za dawkę paliwa, powietrza, iglicy przepustnicy, przepustnicy, śruby regulacyjnej wolnych obrotów, śruby regulacyjnej składu mieszanki oraz elektrossania, którego zadaniem jest podanie dodatkowej dawki paliwa w gaźnik na zimnym silniku w celu łatwiejszego uruchomienia silnika. W niektórych gaźnikach skuterów 4 suwowych mamy jeszcze pompkę przyśpieszenia, która wtryskuje paliwo bezpośrednio pod przepustnicę celem szybszej reakcji na gaz.
Gaźnik do skutera- prawidłowa praca
Za prawidłową pracę gaźnika odpowiadają podzespoły ściśle z gaźnikiem współpracujące. Tymi podzespołami są elektrossanie, kranik paliwa, filtr paliwa z przewodem paliwowym. Gaźniki do skuterów dopasowuje się do danej mocy silnika i pojemności. A ich regulacje wymagają znajomości budowy gaźnika oraz wiedzy dotyczącej regulacji proporcji między dawką powietrza a dawką paliwa.