Dostępność
Cena
-
od
do
Promocja
80,00 zł
25,00 zł
40,00 zł
87,00 zł
35,00 zł
Moduł zapłonowy do skutera, dlaczego jest tak ważny w naszym pojeździe?
Każdy skuter, który chcemy użytkować, musi posiadać sprawny silnik. Silnik to serce naszego pojazdu. Jeden z głównych czynników do prawidłowego uruchamiania skutera, to iskra na świecy. To właśnie ona odpowiada za prawidłowe spalanie paliwa w cylindrze. Jednym z głównych elementów dających iskrę, to właśnie moduł zapłonowy do skutera. To właśnie sprawne moduły do skuterów dają prawidłową iskrę, która odpowiada za normalne uruchamianie skutera.
W jaki sposób, moduły zapłonowe do skuterów wpływają na pracę silnika i osiągi?
Moduł zapłonowy do skutera, nie odpowiada jedynie za prawidłowe uruchamianie, ale również za pracę silnika i osiągi. Jeżeli nasz pojazd pracuje nierówno na biegu jałowym lub występuje zjawisko słabych osiągów, możemy podejrzewać, że nasz moduł zapłonowy do skutera ulega uszkodzeniu. Na naszym rynku występują tzw. tuningowe moduły zapłonowe do skuterów. Taki moduł posiada inną, ulepszoną mapę zapłonu, która daje nam lepsze osiągi, w postaci przyspieszenia i prędkości maksymalnej. Tuningowy moduł zapłonowy do skutera, zazwyczaj z wyglądu nieco różni się od oryginalnych modułów. Często posiada ożebrowanie i inny kolor niż oryginał. Standardowy moduł zapłonowy do skutera, zazwyczaj wygląda jak czarne prostokątne lub kwadratowe pudełko z wbudowaną kostką, lub wychodzącymi przewodami, zakończonymi kostką. Jeżeli wymienimy nasz fabryczny moduł zapłonowy do skutera na tuningowy, wykorzystamy w 100% potencjał naszego silnika.
Jak rozróżnić moduł zapłonowy do skutera 2T a moduł zapłonowy skuter 4T?
Jeżeli chcesz wymienić moduł zapłonowy do skutera, nie dobieraj po wyglądzie! Moduł zapłonowy do skutera 2T, a moduł zapłonowy skuter 4T, różni się mapą zapłonu. Z wyglądu mogą być takie same, ale będą miały inną specyfikację, i nasz pojazd nie zostanie uruchomiony. Aby prawidłowo dobrać moduł zapłonowy do skutera, musimy znać nazwę danego pojazdu, lub wiedzieć, czy silnik jest dwusuwowy (2T), czy czterosuwowy (4T). Jeżeli znamy model skutera lub jaki posiada silnik, musimy znać też, jakie kostki podłączeniowe posiada nasza instalacja elektryczna. Zazwyczaj moduł zapłonowy do skutera 2T, posiada 2 kostki: jedna 4-pinowa i 2-pinowa, a skuter z silnikiem 4T posiada jedną, 6-pinową kostkę.
Zwiększenie osiągów skutera poprzez moduł zapłonowy
Jeżeli zależy Ci na dobrych osiągach i przyspieszeniu, wybierz moduł zapłonowy do skutera tuningowy. Osiągi będą lepsze, ale żywotność silnika będzie krótsza. Oczywiście wszystko zależy od tego, jak skuter będzie użytkowany. Jeżeli nie zależy Ci na osiągach, a na wytrzymałości, wybieraj moduły zapłonowe do skuterów o parametrach fabrycznych.