Producenci
Opcje przeglądania

CHŁODNICE

Do jakich celów, stworzona jest chłodnica motocyklowa?

Chłodnice motocyklowe przeznaczone są do silników, wyposażonych w układ chłodzenia cieczą. Układ chłodzenia cieczą jest stworzony do schładzania silnika oraz do utrzymywania prawidłowej temperatury pracy silnika. Posiada wiele kanałów w silniku, przez które przepływa płyn chłodniczy. Gdy płyn chłodniczy przepływa przez kanały, schładza silnik, ale w ten sposób sam się nagrzewa. I właśnie do schładzania nagrzanego płynu chłodniczego stworzona jest chłodnica motocyklowa. Płyn chłodniczy jest schładzany w chłodnicy, aby schłodzony mógł ponownie odbierać ciepło z silnika.

Zasada działania oraz budowa chłodnicy

Chłodnica motocyklowa w swojej budowie posiada otwór wlotowy oraz wylotowy. W otwór wlotowy pompa wody pompuje płyn do chłodnicy, natomiast z otworu wylotowego wypompowuje płyn. Pomiędzy otworem wlotowym a wylotowym, w chłodnicy znajduje się wiele cienkich rurek odprowadzających ciepło z płynu chłodniczego. Dane rurki są obudowane ożebrowaniem z cienkiej blachy, która zwiększa aktywną powierzchnię odprowadzania ciepła. Aby chłodnica motocyklowa wychłodziła płyn chłodniczy, musi oddziaływać na jej panel powietrze. Ruch powietrza wywoływany jest podczas ruchu motocykla lub poprzez wentylator. Chłodnice do motocykli są wyposażane w wentylator, aby ten w razie braku powietrza, które potrzebne jest do schłodzenia płynu chłodzącego, schładzał go. Wentylator montowany jest bezpośrednio do chłodnicy, w jej tylnej części.

Umiejscowienie chłodnic motocyklowych

Chłodnica motocyklowa umiejscawiana jest w przedniej części pojazdu. Najczęściej montowana za przednim kołem, gdzie powietrze może w jak największym stopniu oddziaływać na chłodnicę. Chłodnice motocyklowe mogą również być umiejscawiane w górnej, przedniej części pojazdu.  Chłodnice motocyklowe mocowane są za pomocą śrub montażowych. 

Chłodnice do motocykli oraz wady i zalety umiejscowienia w pojeździe

Chłodnica do motocykla, która zamontowana jest w dolnej, przedniej części pojazdu tuż za kołem posiada taką zaletę, że pada na nią duży strumień powietrza. Wadą takiego umiejscowienia jest to, że może dostawać się do niej wyrzucany z koła piach czy też innego rodzaju czynniki, które mogą zabrudzić chłodnicę. Chłodnica motocyklowa umiejscowiona w przedniej, górnej części pojazdu posiada taką zaletę, że nie dostają się do niej zanieczyszczenia z przedniego koła. Wadą takiego umiejscowienia jest to, że na chłodnicę pada mniejszy strumień powietrza.

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl