Kategorie
Producent
Dostępność
Cena
-
od
do
Promocja
Cylinder 50ccm 139fmb chiński motorower 50 4T Neken Fighter Hunter Street,Moped
Dostępność: na wyczerpaniu
Wysyłka w: 2-5 dni
Cylinder 70ccm 139fmb chiński motorower 50 4T, quad ATV 50 (bez głowicy)
Dostępność: na wyczerpaniu
Wysyłka w: 2-5 dni
Głowica kompletna quad ATV Cross 110, 125ccm bez odprężnika
Dostępność: średnia ilość
Wysyłka w: 2-5 dni
Nakrętki szpilek cylindra głowicy motocykl cross Quad ATV M7 zestaw
Dostępność: na wyczerpaniu
Wysyłka w: 2-5 dni
Zabezpieczenie kamień zaworu 5mm skuter GY6 4T motorower motocykl 50 125 quad ATV
Dostępność: na wyczerpaniu
Wysyłka w: 2-5 dni
Zestaw cylinder + głowca kpl. ATV 110, motocykle, motorowery 110
Zestaw cylinder kompletny plus głowica do quadów ATV pojemności 110 lub do motorowerów i motocykli chińskich pojemności 110.
Dostępność: średnia ilość
Wysyłka w: 2-5 dni
Zestaw cylinder + głowica kpl. ATV 110 125, motocykle, motorowery 110
Zestaw cylinder kompletny plus głowica do quadów ATV pojemności 110 lub do motorowerów i motocykli chińskich pojemności 110.
Dostępność: na wyczerpaniu
Wysyłka w: 2-5 dni
Zestaw powiększony 70 tuning Motorowery 50 4T cylinder + głowca kpl. 139FMB
Kompletny zestaw tuningowy 72 ccm do chińskich motorowerów pojemności 50 z silnikiem 4 suwowym 4T 139FMB. W skład zestawu wchodzi głowica, cylinder, uszczelki.
Dostępność: na wyczerpaniu
Wysyłka w: 2-5 dni
Do jakich celów stworzony jest cylinder?
Cylindry do motocykli są stworzone do silników spalinowych. W spalinowych silnikach, cylindry do motocykli pojedyncze lub rozmieszczone w różnej konfiguracji, stanowią miejsce pracy tłoka lub tłoków. W cylindrze powstaje wybuch mieszanki paliwowo - powietrznej wprawiając w ruch tłoki, które napędzają wał korbowy.
Budowa cylindrów do motocykli
Silniki spalinowe dzielą się na dwa rodzaje, dwusuwowy (2T) i czterosuwowy (4T). Oba z tych silników posiadają inny cylinder. Motocykl z silnikiem czterosuwowym posiada cylinder, w którym tuleja jest jednolita. Silnik dwusuwowy posiada cylinder, w którym wykonane jest kilka kanałów, są to: kanały ssące, kanał lub kilka kanałów wydechowych oraz kanał lub kilka kanałów przepłukujących. Cylinder ze względu na rodzaj układu chłodzenia posiada różną budowę zewnętrzną. Cylinder chłodzony powietrzem, posiada zewnętrzne ożebrowanie, natomiast cylindry do motocykli chłodzone cieczą, posiadają owalną budowę zewnętrzną oraz posiadają wiele kanałów, w których krąży płyn chłodniczy.
Rodzaje odlewu, z których wykonuje się cylinder
Istnieją różnego rodzaje odlewy, z których wykonuje się cylinder. Motor wyposażony w silnik spalinowy posiada ich dwa, odlew żeliwny oraz aluminiowy. Żeliwne cylindry do motocykli posiadają żeliwną konstrukcję oraz tuleję wykonaną z żeliwa stopowego. Aluminiowe cylindry do motocykli posiadają aluminiową konstrukcję oraz tuleję wykonaną z powłoki nicasilowej.
Wady i zalety cylindrów żeliwnych oraz aluminiowych
Żeliwne cylindry do motocykli posiadają wiele zalet. W przypadku zatarcia takiego cylindra możemy wykonać szlif, dobrać tłok o odpowiednich wymiarach i dalej cieszyć się z jazdy. Drugą zaletą jest to, że żeliwne cylindry do motocykli są po prostu tańsze. Wadą cylindrów żeliwnych jest to, że gorzej odprowadzają ciepło. Aluminiowe cylindry do motocykli mają taką zaletę, że lepiej odprowadzają ciepło od żeliwnych, oraz są od nich lżejsze. Wadą tychże cylindrów jest droga naprawa w razie zatarcia. Naprawa uszkodzonej powłoki nie tyle, że jest droga, ale też problematyczna, ponieważ niewiele warsztatów podejmuje się jej naprawy. Przy prawidłowej eksploatacji, większe obciążenia wytrzymuje aluminiowy cylinder. Motocykl z aluminiowym cylindrem zapewni nam również lepsze osiągi oraz cichszą pracę.