Producenci

Układy wydechowe do skuterów oraz ich zapotrzebowanie w pojeździe.

Każdy skuter przeznaczony do użytku na drogach publicznych, musi zostać wyposażony w układ wydechowy. Skuter z silnikami dwusuwowymi, będzie posiadał zupełnie inne układy wydechowe do skutera, niż skuter z silnikami czterosuwowymi. Układy wydechowe do skutera stworzone są po to, aby wyciszyć pracę silnika.

Czym różnią się układy wydechowe do skutera z silnikiem czterosuwowym i dwusuwowym.

Układ wydechowy, skuter z silnikiem czterosuwowym posiada prostą budowę, składa się z rury wydechowej oraz z tłumika końcowego. W pojazdach zasilanych wtryskiem paliwa, układy wydechowe do skutera posiadają specjalny otwór, w który wkręcana jest sonda lambda. Układ wydechowy, skuter z silnikiem dwusuwowym może posiadać w dwóch postaciach, tradycyjny oraz sportowy. Tradycyjne układy wydechowe do skutera posiadają praktycznie taką samą budowę co do skuterów z silnikiem czterosuwowym, jedynie nie posiadają one otworu pod sondę lambda. Sportowe układy wydechowe do skuterów mają całkowicie inną budowę niż tradycyjne układy. Różnią się one tym, że posiadają dyfuzor zbudowany z kilkunastu ''stożków'' a tłumik końcowy jest rozbieralny.

Układy wydechowe do skutera oraz ich budowa ''od kuchni''.

Układ wydechowy, skuter z silnikiem czterosuwowym jak i dwusuwowym posiada wykonany z odpornych na działanie temperatury materiałów. Rura wydechowa nie jest niczym blokowana, natomiast tłumik końcowy posiada wiele siatek oraz wat wygłuszających. Często przez liczne wygłuszenia, układy wydechowe blokują silnik, z czym potencjał silnika nie jest w pełni wykorzystany. Skuter z silnikiem dwusuwowym, może posiadać układ tzw. sportowy. Są to układy wydechowe do skuterów, które w swojej budowie posiadają dyfuzor oraz końcówkę wygłuszającą. Dyfuzor, to element składający się z kilkunastu ''stożków'' wykonanych z blachy. Każdy z tych stożków, tworzy komorę rezonansową, której pojemność wyliczana jest przez inżynierów, bezpośrednio pod cylinder. Odbicie spalin od komory rezonansowej, tworzy zbieranie się spalin, które w pewnej fazie obrotów zasysane są do komory spalania, doładowując silnik. W ten sposób sportowe układy wydechowe do skutera zdecydowanie zwiększają osiągi pojazdu. Sportowe układy wydechowe do skutera często po zamontowaniu, wymagają regulacji gaźnika oraz układu napędowego.

Jak dobrać układ wydechowy . Skuter wymaga odpowiedniego tłumika.

Do seryjnych silników czterosuwowych, dobiera się oryginalne układy wydechowe do skutera. Jeżeli posiadamy skuter z silnikiem dwusuwowym, możemy zwiększyć jego osiągi, stosując sportowe układy wydechowe do skuterów. Jeżeli posiadamy zmodyfikowany już silnik poprzez zmianę cylindra, układy wydechowe do skuterów należy dobierać specjalnie pod niego. Nie każdy cylinder o pojemności 50ccm czy też 70ccm jest sobie równy. Budowa kanałów cylindra klasy high-end o pojemności 50ccm może osiągami przewyższyć cylinder o pojemności 70ccm klasy sport. Każdy producent sportowych tłumików przewiduje, do jakich cylindrów będzie odpowiadał jego tłumik.

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl