Kategorie
Producent
Cena
-
od
do
Promocja
Komplet śrub docisku sprzęgła motorower 50 4T, Quad ATV 110, 139fmb, 154fmi
Dostępność: na wyczerpaniu
Wysyłka w: 2-5 dni
Kompletne sprzęgło odśrodkowe z dzwonem do Quada ATV 70, 110, 125
Dostępność: na wyczerpaniu
Wysyłka w: 2-5 dni
Łańcuch napędowy DID 420D 82 ogniwa quad ATV 110, 125ccm
Dostępność: na wyczerpaniu
Wysyłka w: 2-5 dni
Łańcuch napędowy DID 420D ogniw 120 quad 110, 125 cross
Dostępność: na wyczerpaniu
Wysyłka w: 2-5 dni
Łańcuch napędowy DID 420D ogniw 126RB quad 110, 125 cross
PASUJE DO:
quad 110, 125, cross 110, 125,
BASHAN, Eagle, Benyco
Dostępność: brak towaru
Łańcuch napędowy DID 428D 116ogniw quad ATV CROSS 110, 125
Dostępność: na wyczerpaniu
Wysyłka w: 2-5 dni
Łańcuch napędowy DID 428D ogniw 114 quad 110, 125 cross MZ, WSK
ŁAŃCUCH NAPĘDOWY firmy DID 428H
Liczba ogniw: 114
Łańcuch gotowy do założenia. W zestawie spinka / zapinka.
PASUJE DO:
quad 110, 125, cross 110, 125
Przed zakupem należy sprawdzić rzeczywisty rozmiar oraz liczbę ogniw łańcucha w pojeździe.
Dostępność: średnia ilość
Wysyłka w: 2-5 dni
Łańcuch napędowy DID 428D ogniw 124 quad 110, 125 cross MZ, WSK
Dostępność: na wyczerpaniu
Wysyłka w: 2-5 dni
Co to jest układ napędowy do quadów i do czego jest stworzony.
Układ napędowy do quadów stworzony jest w celu przenoszenia mocy z silnika na tylną oś lub też na 4 osie. Układ napędowy do quada dzieli się na dwa rodzaje: układ napędowy do quadów łańcuchowy oraz układ napędowy do quada z przekładnią CVT.
Czym różni się i jak działa układ napędowy łańcuchowy od układu z przekładnią CVT.
Układ napędowy do quadów łańcuchowy jest bardzo prosty w pojeździe takim jak quad. Układ napędowy łańcuchowy składa się z zębatki przedniej, tylnej oraz łańcucha, w pojeździe typu quad. Układ napędowy typu CVT to złożona z kilkunastu elementów przekładnia, która zbudowana jest z: wariatora, przeciwtalerza, paska napędowego, sprzęgła kompletnego, przekładni skrzyni biegów, wału lub dwóch wałów napędowych, dyferencjału, lub dwóch dyferencjałów, przegubów wewnętrznych i zewnętrznych oraz półosi. Układ napędowy do quada łańcuchowy, występuje w quadach, które posiadają manualną skrzynię biegów, która smarowana jest tym samym olejem, co silnik. Przy takim rozwiązaniu, napęd pochodzi bezpośrednio z wałka zdawczego, co pozwala za pomocą zębatki oraz łańcucha, przełożyć napęd na tylną zębatkę, która osadzona jest na tylnej osi pojazdu. Układ napędowy do quadów typu CVT to zdecydowanie bardziej złożona konstrukcja. Napęd pozyskiwany jest z obrotu wału korbowego. Na wale korbowym osadzony jest wariator oraz przeciwtalerz, który za pomocą siły odśrodkowej, reguluje położenie pasa napędowego. Za pomocą pasa napędowego moc z wariatora przekładana jest na sprzęgło, które również działa na zasadzie siły odśrodkowej. Załączony poprzez sprzęgło dzwon sprzęgła, uruchamia wał przekładni skrzyni biegów, która następnie przekłada moc na wał lub wały napędowe, które uruchamiają dyferencjał lub dyferencjały. Z dyferencjału lub dyferencjałów za pomocą półosi oraz przegubów moc trafia na koła.
Układ napędowy do quadów, wady i zalety obu rodzajów.
Układ napędowy do quadów łańcuchowy posiada zaletę taką, że jest stosunkowo tani. Jego wadą jest to, że jest narażony na działanie wody czy też piachu co przyspiesza jego zużycie. Układ napędowy do quada CVT posiada taką zaletę, że jest ukryty przed czynnikami zewnętrznymi. Jego wadą jest to, że posiada wiele elementów, które mogą ulegać awariom.