Promocje
Barton Cafe Racer motorower 50 czarny
Barton Cafe Racer motorower 50 czarny
7 799,00 zł 6 199,00 zł
szt.
ATV /QUAD Bashan 250 niebieski
ATV /QUAD Bashan 250 niebieski
11 499,00 zł 9 499,00 zł
szt.
Skuter Barton Falcon 50 4T czarno- zielony
Skuter Barton Falcon 50 4T czarno- zielony
8 299,00 zł 7 699,00 zł
szt.
Producenci

KRANIKI PALIWA

Kranik paliwa 2T HURRICANE , ZIPP STORM Kranik paliwa 2T HURRICANE , ZIPP STORM
Producent: a.s.moto
Cena: 18,00 zł
zobacz więcej

Niezbędny element układu paliwowego - kranik paliwa do skutera

Układ paliwowy w skuterze wyposażony jest w kranik paliwa do skutera. Taki kranik do skutera montowany jest pomiędzy zbiornikiem paliwa a gaźnikiem. Niezbędna rzecz do skuterów, które są wyposażone w gaźnik podciśnieniowy.

Budowa kranika paliwa oraz jego podłączenie

Kraniki paliwa do skutera mogą posiadać 2 lub 3 króćce wychodzące. Kranik do skutera z 2 wyjściami jest montowany w zbiorniku i bezpośrednio odbiera paliwo ze zbiornika. 2 króćce wychodzące, które posiada taki kranik do skutera, podłączane są do układu dolotowego. Do jednego z króćców wychodzących podłączamy przewód podciśnieniowy, który wychodzi z gaźnika lub króćca paliwowego, a ten drugi podłączamy do gaźnika. Kraniki paliwa do skuterów z 3 wyjściami nie są montowane bezpośrednio w zbiorniku, tylko np. na ramie. Posiada 3 króćce wychodzące, 2 z nich działają na takiej samej zasadzie jak w kraniku z 2 wyjściami, a ten 3 króciec wychodzący podłączamy do zbiornika paliwa.

Kraniki paliwa do skuterów - zasada działania 

Kraniki paliwa do skuterów działają w sposób dosyć prosty. Paliwo, które wydostaje się ze zbiornika paliwa, dochodzi do kranika. Następnie, aby kranik do skutera przepuścił przez siebie paliwo, musi się uruchomić. Kranik paliwa do skutera uruchamia się za pomocą podciśnienia. Podciśnienie wytwarza się za sprawą pracy tłoków. Gdy chcemy uruchomić pojazd, przewód podciśnieniowy, który jest podłączony do gaźnika lub króćca ''zasysa'' powietrze. Jeżeli przewód podciśnieniowy jest podłączony prawidłowo do kranika, ''zasysaniem'' otworzy kranik do skutera, który puści paliwo do układu dolotowego.

Zalety podciśnieniowych kraników do skutera

Zaletą kraników podciśnieniowych jest to, że taki kranik do skutera po wyłączeniu silnika automatycznie się zamyka. Nie grozi to zalaniem gaźnika w porównaniu do tradycyjnych kraników, gdy zostawilibyśmy go w pozycji otwartej. Zaletą, jaką posiada podciśnieniowy kranik do skutera jest również to, że nie musimy pamiętać o przekręcaniu go we właściwe pozycje, tak jak bywa to w tradycyjnych kranikach. 

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl