Kategorie
Producent
Cena
-
od
do
Nowość
Promocja
29,00 zł
18,00 zł
80,00 zł
Uszczelniacze do motocykli, skuterów, quadów. Do czego są przeznaczone?
Uszczelniacze przeznaczone są do zabezpieczenia ważnych elementów silnika oraz elementów nadwozia. W zależności od zapotrzebowania, uszczelniacze pełnią również główne role w silnikach w związku z ich odpalaniem i ogólną poprawnością pracy.
Uszczelniacze oraz ich rodzaje.
Uszczelniacze (zwane również jako simmeringi), mimo że występują pod dużą ilością rodzajów, to nie różnią się zbytnio budową. Uszczelniacz występuje pod kilkoma rodzajami o oznaczeniach: A- jednowargowy uszczelniacz ze sprężynką dociskającą, AO- dwuwargowy uszczelniacz z dodatkową wargą przeciwpyłową, AH/AS- uszczelniacze ciśnieniowe, B- uszczelniacz jednowargowy, którego zewnętrzna część metalowa, nie jest pokryta elastometrem, BO- uszczelniacz dwuwargowy z dodatkową wargą przeciwpyłową, którego zewnętrzna część metalowa nie jest pokryta elastomerem, BABSL- uszczelniacz ciśnieniowy z dodatkową wargą przeciw pyłową, COMBI – zespołowe uszczelnienie wału, które stosuje się w warunkach o bardzo silnym zapyleniu, składa się z simeringu oraz dodatkowego uszczelnienia z poliuretanu, DUO- uszczelniacz podwójny mający dwie wargi uszczelniające w jednej obudowie zewnętrznej, ZBA- uszczelniacz jednowargowy bez sprężynki dociskającej, ZBL- uszczelniacz jednowargowy bez sprężynki dociskającej, w którym zewnętrznej części metalowej nie pokrywa się elastomerem. W motocyklach, skuterach, quadach stosowane są również uszczelniacze zaworowe. Komplet uszczelniaczy zaworowych dopasowujemy po modelu silnika lub nazwie motocykla/skutera/quada/crossa itp.
Z jakich materiałów wykonywane są uszczelniacze.
Uszczelniacze wykonywane są zwykle z czterech rodzajów materiału, są to: metalowa wkładka usztywniająca, elastyczna warga uszczelniająca, która jest odporna na przedwczesne zużycie oraz pęknięcia, sprężyna dociskowa, warga przeciwpyłowa (nie wszystkie uszczelniacze są w nią wyposażone).
Jak dobierać uszczelniacze do silników spalinowych.
Gdy nasze oryginalne uszczelniacze ulegają zużyciu, i jesteśmy zmuszeni je wymienić, należy je prawidłowo dobrać. Aby odpowiednio dobrać uszczelniacze należy: znać jego podstawowe wymiary (średnica wewnętrzna, średnica zewnętrzna, wysokość) oraz to, z jakiego materiału są wykonane. Gdy nie chce nam się mierzyć poszczególnych uszczelniaczy, możemy zaopatrzyć się w komplet uszczelniaczy, w którym znajdują się wszystkie uszczelniacze np. do silnika czy też lag.