Producenci

Paski napędowe do skuterów

Pasek athena 18x8.4x830 Pasek athena 18x8.4x830
Producent: athena
Cena:

58,00 zł

zobacz więcej
Pasek napędowy Dayco Gilera DNA 50 Pasek napędowy Dayco Gilera DNA 50
Producent: Dayco
Cena:

55,00 zł

zobacz więcej
Pasek napędowy Q 835x17x30 do HURRICANE 4T Pasek napędowy Q 835x17x30 do HURRICANE 4T
Producent: a.s.moto
Cena:

35,00 zł

zobacz więcej

Jeden z głównych elementów układu napędowego to pasek napędowy do skutera

Paski napędowe do skuterów, przenoszą moc i moment obrotowy z silnika na tylne koło, w skuterach, które posiadają zastosowaną skrzynię biegów bezstopniową CVT. Paski napędowe do skuterów, są wykonywane ze specjalnych materiałów, które wytrzymują duże obciążenia.

W jaki sposób działa pasek napędowy do skutera oraz na co jest narażony?

Paski napędowe do skuterów pracują, jako jeden z elementów bezstopniowej skrzyni biegów CVT. Przenoszą moc z wariatora na korektor momentu obrotowego, który pracuje ze sprzęgłem. Następnie moc przekazywana jest na przekładnie silnika, która napędza tylne koło. Pasek napędowy do skutera narażony jest na zużycie, ponieważ ciągle pracuje pod obciążeniem. W przypadku, gdy układ napędowy jest źle zestrojony, pasek może się ślizgać, co prowadzi do dużo szybszego zużycia.

Jak prawidłowo dobrać paski napędowe do skuterów?

W skuterze ważne jest, aby dobrać prawidłowy rozmiar. Jeżeli pasek napędowy do skutera 2T lub 4T posiada rozmiar np. 788x17x28, to też taki sam musimy zamontować. Różni producenci posiadają różne oznaczenia swoich pasków. Jeśli posiadamy, np. pasek napędowy do skutera 4T o wymiarze 669x18x28, a nie znajdziemy identycznego u wybranego producenta tylko, np. 668x18x28 pamiętajmy, że może być to taki sam wymiar, ale nie musi, tak więc zalecamy zmierzenie przed zakupem. Pierwsze oznaczenie paska to jego długość całkowita, drugie oznaczenie to szerokość paska a trzecie oznaczenie to kąt paska. Długość paska odpowiada za prawidłową pracę wariatora oraz korektora momentu obrotowego, ponieważ gdy pasek napędowy do skutera będzie za krótki, nie będzie maksymalnie wchodził na najwyższe obroty. Gdy będzie za krótki, może być problem z zamontowaniem. Szerokość paska napędowego jest równie ważna co długość, ponieważ gdy pasek napędowy do skutera będzie za szeroki, może być problem z prawidłowym ruszaniem pojazdem, zaś jeśli pasek będzie za wąski, nie osiągniemy prędkości maksymalnej. Kąt paska napędowego jest bardzo ważny, ponieważ gdy dobierzemy pasek napędowy do skutera z innym kątem, pasek nie będzie pracował całą swą wysokością. Kąt paska najlepiej dobierać do kątu wariatora i korektora momentu obrotowego. Jeżeli wszystkie elementu posiadają taki sam kąt, układ napędowy będzie pracował prawidłowo.

Jak rozpoznać zużyty pasek napędowy do skutera?

Zużyty pasek napędowy do skutera objawia się słabymi osiągami. Chcąc postawić diagnozę czy jest zużyty, sprawdźmy jego szerokość. Jeżeli w szerokości jest znacznie węższy od oryginalnego wymiaru, należy go wymienić. Zużyte paski napędowe do skuterów, które kwalifikują się do wymiany, możemy rozpoznać np. po pęknięciach, lub gdy występuje zjawisko rozwarstwiania się.

Różne rodzaje pasków napędowych - jaki wybrać?

Standardowe paski napędowe do skuterów są przeznaczone do oryginalnych lub lekko tuningowanych skuterów. Gdy posiadamy skuter po mocniejszych modyfikacjach, wybierajmy pasek napędowy do skutera wzmocniony, który posiada w oznaczeniu kev lub kevlar. Pasek napędowy do skutera z takim oznaczeniem jest wzmacniany włóknami aramidowymi.

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl