Kategorie
Producent
Dostępność
Cena
-
od
do
Nowość
Promocja
103,00 zł
9,00 zł
Łożyska motocyklowe i ich zastosowanie w pojeździe.
Motocyklowe łożyska od lat z powodzeniem stosowane są w motocyklach. Wykorzystywane zarówno w silnikach jak i elementach nadwoziowych motocykla. Łożyska do motocyklów mają bardzo prostą, wręcz prymitywną budowę, ale za to są bardzo skuteczne w przemyśle motoryzacyjnym.
Budowa łożyska do motocyklów.
Budowa łożyska do motocyklów jest bardzo prosta. Składa się z trzech elementów: pierścień toczny wewnętrzny, pierścień toczny zewnętrzny oraz elementy toczne (kulki), które znajdują się między pierścieniami tocznymi. Łożyska motocyklowe ze względu na zapotrzebowanie w pojeździe, posiadają również w swojej budowie koszyczek. Koszyczek jest wykonany zwykle z teflonu lub metalu. Motocyklowe łożyska mogą posiadać również specjalny luz, zwykle o oznaczeniach C3, C4, C5. Łożyska motocyklowe dzielą się również na kryte oraz odkryte. Kryte łożyska motocyklowe mają zasłonięte kulki, aby nie dostawały się do nich czynniki zewnętrzne. Odkryte łożyska motocyklowe nie mają zasłanianych kulek ale nie bez powodu, bowiem jest to docelowa konstrukcja łożyska, przeznaczona do konkretnych zastosowań, o których opowiem poniżej.
Jakie łożysko do jakiego elementu motocykla.
Łożyska motocyklowe, mimo że nie różnią się zbytnio wyglądem, różnią się budową. Każde z łożysk zastosowanych w budowie motocykla pracuje w innych warunkach, a to wymaga odpowiedniego dobrania łożyska do motocyklów. Przykładowo: motocyklowe łożyska odkryte stosuje się zwykle w silniku, gdzie mają bezpośrednią styczność z obiegiem oleju, a jak wiadomo łożyska wymagają smarowania. Łożyska motocyklowe z luzem C3, C4, C5 stosuje się zwykle na wał korbowy, gdzie są najwyższe obroty oraz temperatura. Luz jest wymagany w tego typu zastosowaniu, ponieważ wraz ze wzrostem temperatury łożysko ''puchnie'', i aby się nie zacierało, dobierany jest odpowiedni luz. Łożyska do motocyklów z luzem C3 stosowane są w silnikach oryginalnych, które nie są zbyt wysilone. Motocyklowe łożyska z luzem C4, stosowane są w jednostkach wysilonych, które pracują na wysokich obrotach. Łożyska motocyklowe z luzem C5 stosowane są w jednostkach, które pracują w warunkach ekstremalnych min. off-road, tor, gdzie obroty silnika sięgają 20tys. obrotów na minutę. Kryte łożyska motocyklowe znajdują zastosowanie w elementach nadwoziowych dlatego, że chronią ich wnętrze przed piachem czy też wodą, gdzie elementy nadwoziowe mają z tym stałą styczność.
Różnego rodzaju łożyska motocyklowe w naszym sklepie A.S.MOTO.
Różnego rodzaju motocyklowe łożyska znajdziesz w naszym sklepie A.S.MOTO. Jeżeli nie znalazłeś odpowiedniego łożyska do motocyklów skontaktuj się z nami, a dostaniesz wyczerpującą odpowiedź.