Producenci

Oleje silnikowe do skuterów

Olej Castrol Power1 Racing 2T 1L Olej Castrol Power1 Racing 2T 1L
Producent: CASTROL
Cena:

67,00 zł

szt.
zobacz więcej
Olej DYNAMAX 10W40 4T 1L Olej DYNAMAX 10W40 4T 1L
Producent: DYNAMAX
Cena:

32,00 zł

zobacz więcej
Olej MOTUL 2T scooter EXPERT 1L Olej MOTUL 2T scooter EXPERT 1L
Producent: motul
Cena:

41,00 zł

szt.
zobacz więcej
olej MOTUL 5100 10W40 4T 2l olej MOTUL 5100 10W40 4T 2l
Producent: motul
Cena:

107,00 zł

zobacz więcej
olej MOTUL 5100 10W40 4T 4 LITRY olej MOTUL 5100 10W40 4T 4 LITRY
Producent: motul
Cena:

179,00 zł

szt.
zobacz więcej

Niezbędny element do prawidłowej pracy silnika to olej silnikowy do skutera 

Do prawidłowej pracy silnika w naszym skuterze, niezbędny jest olej silnikowy do skutera. Oleje silnikowe do skuterów odpowiadają za smarowanie elementów, które poddają się tarciu m.in. łożyska, pierścienie tłokowe, panewki. Olej silnikowy do skutera 2T odpowiada głównie za smarowanie łożysk wału korbowego, pierścieni tłokowych, cylindra i tłoka. Olej silnikowy do skutera 4T odpowiada za te same elementy co w skuterze 2T oraz również za smarowanie pompy olejowej i rozrządu.

Olej silnikowy do skutera 10W40, mineralny, półsyntetyczny... Co to oznacza?

Wybierając olej silnikowy do skutera 2T jest trochę prościej. Posiada on wtedy oznaczenie 2T. Wystarczy jeszcze wiedzieć, z jakiej bazy olejowej chcemy wybrać, czy ma to być olej mineralny, półsyntetyczny czy syntetyczny. Najlepiej wybrać olej silnikowy do skutera 2T o takiej bazie olejowej, jaką zaleca producent. Z reguły do starszych silników należy zalewać olej mineralny a do tych nowszych półsyntetyczne lub syntetyczne. Przy wyborze oleju silnikowego do skutera 4T jest trochę trudniej. Przykładowe oznaczenie 10W40 wskazuje: pierwsza liczba przed ''W'' wskazuje zimową lepkość oleju, im większa jest ta liczba, tym bardziej lepki pozostaje w niskiej temperaturze. Druga liczba po ''W'' oznacza letnią lepkość oleju, im wyższa jest ta liczba, tym bardziej olej pozostaje lepki w cieplnych warunkach atmosferycznych.

Normy, jakie  muszą spełniać oleje silnikowe do skuterów 

Oleje silnikowe do skuterów dostały specjalne klasy jakościowe, aby nie mylić ich z olejami samochodowymi. Najpopularniejszą z nich jest norma Jaso lub dla silników dwusuwowych ISO. Wybierając olej silnikowy do skutera, zwróćmy uwagę na oznaczenie, które wskazuje, do jakiego rodzaju sprzęgła jest dany olej. Do skuterów należy wybierać olej o klasie Jaso MB. Oznaczenie MB oznacza, że olej jest do smarowania tylko i wyłącznie silnika ze sprzęgłem suchym. 

Olej silnikowy do skutera, smaruje nie tylko silnik...

Jeżeli posiadamy prawidłowo dobrany olej silnikowy do skutera 4T, będzie nam nie tylko odpowiednio smarował silnik, ale i prawidłowo oddawał ciepło z silnika. Dodatkowo silnik będzie wypłukiwany z jakichkolwiek nieczystości. Prawidłowo dobrany olej silnikowy do skutera 2T będzie smarował nasz silnik, odprowadzał ciepło, i spalał się, nie zostawiając po sobie nagaru. 

Co ile zmieniać olej silnikowy do skutera 4T?

Skuter wymaga wymiany oleju silnikowego mniej więcej co 2000 km. Pamiętajmy, aby przy wymianie oleju sprawdzić filtr oleju. Prawidłowo dobrany olej silnikowy do skutera oraz regularne wymiany na pewno wydłużą żywotność naszego silnika. Wybierajmy tylko najlepszej jakości oleje silnikowe do skuterów zarówno do tych czterosuwowych, jak i dwusuwowych.

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl